του Φ.Μ. Ντοστογιέφσκι
«Γονάτισα όχι μπροστά σου, αλλά μπροστά σε όλη την ανθρωπότητα που υποφέρει»
Μετά από 147 παραστάσεις στη σκηνή του Άνεσις και με πληρότητα θεατών που άγγιξε το 92 %, η διασκευή του παγκόσμια αναγνωρισμένου λογοτεχνικού έργου του Φίοντορ Μιχαήλοβιτς Ντοστογιέφσκι, Έγκλημα και Τιμωρία από τον Λεβάν Τσουλάτζε, καλλιτεχνικό διευθυντή του Kote Marjanishvili theatre, επιστρέφει στις 3 Οκτωβρίου για όσους δεν πρόλαβαν να τη δουν αλλά και για όσους θέλουν να την ξαναδούν με τους Ιεροκλή Μιχαηλίδη Τάσο Ιορδανίδη, Αννίτα Κούλη και Θοδωρή Κατσαφάδο στους κεντρικούς ρόλους.
Το εμβληματικό μυθιστόρημα του σπουδαίου Ρώσου πεζογράφου και στοχαστή εμπνέεται από την επικαιρότητα της εποχής του συγγραφέα (1860) όταν ένας φοιτητής κατηγορήθηκε για τη δολοφονία ενός γέροντα με κίνητρα αντίστοιχα του Ρασκόλνικοφ, πρωταγωνιστή του έργου του Ντοστογιέφσκι, κινώντας δυσεπίλυτα ερωτήματα σχετικά την ηθική, τον ανθρώπινο και το θεϊκό νόμο…
Έγραψαν για την παράσταση
«Ο Τάσος Ιορδανίδης (…) σε συγκινεί με την ερμηνεία του και, το βασικότερο, σου επιτρέπει να δεις το χτίσιμο της συνείδησης γύρω από το ρήγμα που ανοίγει ο Ρασκόλνικοφ στον εαυτό του.» Μαρία Κρύου (Αθηνόραμα)
«Υπάρχει στην παράσταση του Γεωργιανού σκηνοθέτη, στο βλέμμα του, κάτι που δεν έρχεται από την ευφυΐα ή την τεχνική του, αλλά από την προσωπική του περιπέτεια. Κάτι βαθύ και ουσιαστικό την παρακινεί, που δεν σχετίζεται με την «επιτυχία», αλλά με μια πορεία πνευματική, με ταξίδια, στάσεις και νοσταλγία του δημιουργού της.» Γρηγόρης Ιωαννίδης (Εφημερίδα των Συντακτών)
«Ο Τάσος Ιορδανίδης υπηρέτησε ιδανικά τη μορφή του Ρασκόλνικωφ κατακτώντας και αρκετές από τις πτυχές του βαρύτατου ρόλου… Υπόδειγμα οξυδέρκειας, δόλιας μεθοδικότητας αλλά και ανθρωπιάς ο ευφρόσυνος ανακριτής Πορφύρη τού πολύ προσωπικού Ιεροκλή Μιχαηλίδη..» Άννυ Κολτσιδοπούλου (Καθημερινή)
Λίγα λόγια για το έργο
Ο Ρασκόλνικοφ, φοιτητής της Νομικής στην Πετρούπολη, διαπράττει το διπλό φόνο μιας γριάς τοκογλύφου και της αδελφής της. Κίνητρο της δολοφονίας ήταν η ληστεία αλλά σε βάθος ο ήρωας φαίνεται πως επιδίωξε να υπερβεί τα ηθικά κοινωνικά όρια. Αν και κατακλύζεται από αντιφατικά συναισθήματα μετά την πράξη του, η έννοια της ηθικής μοιάζει να καταρρέει καθώς η διάκριση μεταξύ καλού και κακού αμβλύνεται στη σκέψη και τη δράση του, παγιδεύοντας τον μεταξύ ενοχής και παράνοιας.
Πρεμιέρα: 5 Οκτωβρίου 2016
Η ταυτότητα της παράστασης
Διασκευή – Σκηνοθεσία/Φωτισμοί/Μουσική επιμέλεια: Λεβάν Τσουλάτζε
Μετάφραση (από τα γεωργιανά) : Xάτια Γκόσουα
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Εικαστική επιμέλεια: Αλίνα Αναστασιάδη
Φωτογραφίες: Μελίνα Δόσιου
Trailer: Filmotomy
Παίζουν: Ιεροκλής Μιχαηλίδης (ανακριτής Πορφύρης), Τάσος Ιορδανίδης
(Ρασκόλνικοφ), Ανίτα Κούλη (Σόνια), Σοφία Πανάγου (Ντούνια), Δημήτρης
Καπετανάκος (Ραζουμίχιν), Δημήτρης Διακοσάββας (γριά τοκογλύφος-Λούζιν)
και ο Θοδωρής Κατσαφάδος (Μαρμελάντωφ).